השגת הסדרי טיעון בעבירות תנועה

השגת הסדרי טיעון בעבירות תנועה

מהו הסדר טיעון? איך מגיעים לסגור הסדר טיעון?

הסדר טיעון (או בשמו הנוסף "עסקת טיעון"), מתבטא לרוב במצב שבו התביעה (משטרת ישראל) מוכנה להקל עם הנאשם בסעיפי האישום שייחסה לו, ובלבד שהנאשם יודה בסעיפי האישום ה'קלים יותר'. בכך, למעשה, יישא הנאשם בעונש שהוסכם בין הצדדים. חשוב לדעת, כי לעיתים הצדדים מסכימים על סעיפי האישום ועל העונש שיקבל הנאשם מראש, אך לעיתים הצדדים מסכימים על סעיפי האישום בלבד – ומסמיכים את בית המשפט לתעבורה לגזור את עונשו של הנאשם, ולכל צד מתאפשר לטעון טענות לגבי העונש. במצב דברים זה, עורך דינו של הנאשם ינמק מדוע יש להקל בעונש, ומנגד, באי כוח התביעה ינמקו מדוע יש להחמיר בעונש. לבסוף, השופט יפסוק בהתאם לנסיבות כל מקרה, לעיתים יהיה זה על הצד המקל, ולעיתים יהיה זה על הצד המחמיר.

small-contact-img
לקבלת ייעוץ משפטי ללא התחייבות השאירו פרטים

    s2-arrow

    האם כדי להגיע להסדר טיעון אני חייב ליווי של עורך דין?

    חשוב לדעת, שהתביעה לא מגיעה להסדרי טיעון עם כל אחד, וכדי לגרום לה לרצות להגיע להסדר טיעון, צריך לתת לה 'תמריץ' או סיבה כלשהי על מנת לשכנע אותה שכדאי לה לרדת מסעיפי האישום המקוריים – ולהאשים את הנאשם בסעיפי אישום 'קלים' יותר.

    התביעה תעשה זאת רק במקרים בהם היא תחשוש שהיא לא תצליח להוכיח את האישומים שייחסה לנאשם.

    ובמה הדברים אמורים?

    אחת מיכולותיו של עורך דין המתמחה בדיני תעבורה היא למצוא כשלים ראייתיים בחומרי החקירה של המשטרה, ובכך להציג בפני התביעה מצב, שבו ייתכן שהיא לא תצליח להוכיח את האישומים שייחסה לנאשם. עורך הדין המתמחה בדיני תעבורה, אשר מכיר את נוהלי המשטרה, החוקים, התקנות ופסיקת בתי המשפט לתעבורה – יבצע בדיקה מקיפה בחומר הראיות שיש למשטרה – וכאשר יעלה על הפגמים בחומר הראיות (ותמיד ישנם פגמים, רק צריך לדעת למצוא אותם) – קיים סיכוי לא מבוטל כי יצליח להשיג עבור הלקוח שלו הסדר טיעון מקל.

    לכן, ללא הידע המקצועי של עורך הדין לתעבורה – אין לנאשם את הכלים ואת היכולת להגיע להסדר טיעון מקל עם התביעה.

    חשוב לזכור, שאם התביעה הציעה לכם 'הסדר טיעון' ואתם לא מיוצגים על-ידי עורך דין – לרוב, הסדר זה יבוא לרעת הנאשם!

    מדוע התביעה מוכנה להגיע להסדר טיעון?

    אם התביעה מאשימה את הנאשם בסעיפי אישום מסוימים, למשל בעבירה של נהיגה בשכרות, מדוע שתשנה על דעת עצמה את סעיף האישום של "נהיגה בשכרות" לסעיף מקל יותר –  למשל – "נהיגה תחת השפעת אלכוהול" (העונש על "נהיגה תחת השפעת אלכוהול" הוא הרבה יותר קל מהעונש על "נהיגה בשכרות")?

    התשובה נעוצה בכך, שאותו נהג שהואשם בנהיגה בשכרות, דינו עדיין לא נחרץ, ובשלב הראשוני הוא רק מואשם בנהיגה בשכרות, והוא טרם הורשע בעבירה זו. לצורך הרשעתו בעבירת נהיגה בשכרות, על התביעה להוכיח מעבר לכל ספק סביר את האישום המיוחס לנאשם, ובכך היא "מסתכנת" שבסוף המשפט היא לא תצליח לעמוד בנטל ההוכחה הגבוה – והנאשם ייצא זכאי, וללא כל עונש!

    לכן, בשיטת "השגת הסדרי טיעון", התביעה מבטיחה לעצמה שהנאשם יורשע בסעיפים מסוימים, גם אם הם קלים יותר מסעיפי האישום המקוריים שציינה בכתב האישום. התוצאה היא, שהנאשם יישא בעונש בשל העבירה שבה הוא הודה, אך כאמור מדובר בעבירה שלצדה ענישה פחותה ומקלה יותר. ואם לנקוט בלשון עממית ופשוטה: הסדרי טיעון הם למעשה "פשרה" בין הצדדים.

    לאורך כל שנות פועלנו, הצלחנו להשיג מספר רב של הסדרי טיעון טובים ומקלים עבור לקוחותינו. אם הוגש נגדכם כתב אישום, משרדנו ישמח לעזור ולסייע לכם בנושאי ההתמחות שלנו, וזאת עד להשגת הסדר טיעון מקל אשר יטיב עמכם.

    small-contact-img
    לקבלת ייעוץ משפטי ללא התחייבות השאירו פרטים

      s2-arrow

      להצלחות נוספות s2-arrow

      הצלחות שלנו

      מחיקת נקודות? הזמנה למשפט? המומחיות שלנו! תשאיר פרטים ונדבר

      השגת הסדרי טיעון בעבירות תנועה ייעוץ בוואטסאפ השגת הסדרי טיעון בעבירות תנועה ייעוץ בוואטסאפ
      Google ג גוגל
      5.0
      מבוסס על 246 ביקורות
      js_loader