נסיעה ברמזור אדום

נסיעה ברמזור אדום

שתף מאמר
author-photo
עו"ד אלון סער img-dot
05/05/21

חציית רמזור באור אדום עלולה לגרום לכם לשלם קנס כספי גבוה ורישום נקודות במשרד הרישוי. הקנס לרוב לא מהווה הבעיה. הנקודות לעומת זאת – כן. מספר נקודות גבוה יכול להוביל, במצבים מסוימים, לחיוב ביצוע תיאוריה/טסט מחדש, ואף במקרים חמורים יותר לשלילת רישיון הנהיגה לתקופה ארוכה (לחץ למאמר "שיטת הנקודות בעבירות תעבורה")

חציית רמזור באור אדום – המקור החוקי:

סעיף 22 לתקנות התעבורה, תשכ"א-1961 דן בציות לתמרורים ורמזורים המוצבים בדרך.

סעיף 22(א): "עובר דרך חייב לקיים את ההוראות הניתנות בתמרור",
סעיף 22(ב): "האותות הניתנים על ידי רמזור, למעט אור צהוב מהבהב, יהיו
עדיפים על כל תמרור הקובע מתן זכות קדימה."

הווה אומר, ציבור הנהגים בכללותו מחויב לציית לתמרורים המוצבים לפניו, כאשר אם במקום מסוים מוצב גם רמזור, הוראותיו של הרמזור (אדום, צהוב או ירוק), ככלל, יהיו עדיפים על התמרורים המוצבים במקום, אשר מורים על מתן זכות קדימה.

יוצא אפוא, כי נהג אשר לא ציית לרמזור, וחצה בעת שהרמזור הראה אדום, מסתכן בהגשת כתב אישום נגדו, בהתאם לסעיף 22 לתקנות התעבורה, ובהטלת עונשים בגין כך.

small-contact-img
לקבלת ייעוץ משפטי ללא התחייבות השאירו פרטים

    s2-arrow

    מהו העונש על נסיעה ברמזור אדום?

    עד ליום 24.3.2017 העונש בגין נסיעה ברמזור אדום עמד על קנס כספי בסך 1,000 ₪ + 10 נקודות. ביום 24.3.2017 תוקנה פקודת התעבורה, כך שנהג שנתפס נוסע באור אדום והורשע בעבירה זו, ייאלץ לשלם קנס כספי בסך 1,500 ₪ + 10 נקודות.

    לתשומת ליבכם! נהג שהחליט לשלם את הדו"ח בגין נסיעה ברמזור אדום, רואים אותו כמי שהודה בעבירה.

    הרכב שלי צולם במצלמה נוסע באור אדום, אבל לא אני הייתי הנהג. מה ניתן לעשות?

    במידה והרכב הוא בבעלותך, אולם אתה לא היית הנהג בזמן ביצוע העבירה – ניתן להסב את הדו"ח על שם הנהג שנסע ברכב באותו הזמן. נדרש מהנהג להצהיר שהוא היה הנהג בזמן ביצוע העבירה, בתאריך המפורט בכתב האישום, ולאחר מכן כתב האישום יופנה כלפי הנהג ולא כלפי הבעלים של הרכב. כל עוד לא בוצע התהליך הנ"ל, כתב האישום יוגש כנגד הבעלים הרשום של הרכב.

    הוגש נגדי כתב אישום בשל נסיעה באור אדום. מה ניתן לעשות על מנת להקל בעונש?

    לעיתים, ישנם נהגים שחושבים, שבעבירת חצייה ברמזור אדום לא ניתן לעשות יותר מדי ולא ניתן להקל בענישה, שכן במקרים רבים האירוע מצולם וקשה לטעון כנגד צילומים. אולם, לא תמיד הדברים הם כפי שהם נראים, ולאותו נהג שחצה את הצומת באור אדום יכולות להיות הגנות טובות שיוכלו להפחית בעונשו באופן משמעותי, ואף במקרים מסוימים להוביל לזיכוי מלא – בלי קנס ובלי נקודות.

    כך למשל, ייתכן ומספר הרישוי שצולם במצלמה לא ברור, ייתכן שהמצלמה לא הייתה תקינה או שלא עברה את הטיפול והתחזוקה הנדרשים, ייתכן שהרמזור לא הועמד כראוי, ועוד הרבה דברים אחרים נוספים שצריך וניתן לבדוק, ושעל בסיסם יהיה ניתן להגיע להסדר מקל משמעותית.

    קיימים סעיפים חוק ותקנות שבאמצעותם ניתן לטעון כנגד אישום של חציית רמזור אדום. הכרה ושליטה בסעיפי החוק והנחיות הפנימיות של המשטרה יכולים להוביל "לפרצות" בכתב האישום, וברוב המקרים הדבר מסייע להגיע להסדר טיעון מקל תוך הפחתה משמעותית בענישה (קנס מופחת, מספר נקודות נמוך וכיוצ"ב).

    חשוב לדעת! על עבירת נסיעה ברמזור אדום ניתן להישפט בבית המשפט לתעבורה, ובכך לנסות לבטל או להפחית את הקנס ואת הנקודות. לכן, חשוב להיוועץ ולהיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בדיני תעבורה, אשר בעזרת מומחיותו יוכל להפחית או לבטל את עונשכם.

    משרדנו ייצג ומייצג לקוחות רבים שנתפסו והואשמו בתחום זה. אם נתפסת, פנה/י עוד היום למשרדנו לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי ללא כל התחייבות.

    small-contact-img
    לקבלת ייעוץ משפטי ללא התחייבות השאירו פרטים

      s2-arrow

      סער I משרד עורכי דין לתעבורה

      מחיקת נקודות? הזמנה למשפט? המומחיות שלנו! תשאיר פרטים ונדבר

      נסיעה ברמזור אדום ייעוץ בוואטסאפ נסיעה ברמזור אדום ייעוץ בוואטסאפ
      Google ג גוגל
      5.0
      מבוסס על 246 ביקורות
      js_loader