עיקול רישיון נהיגה
עבירות תנועה נפוצות

עיקול רישיון נהיגה

מדוע חשוב להסיר הגבלת רישיון נהיגה בהקדם?

ביטול עיקול רישיון נהיגה חייב להתבצע במהירות האפשרית, למרות המהמורות השונות שעלולות לצוץ בדרך. לא מעט נהגים שלא מכירים את הסכנות השונות, עלולים למצוא את עצמם בסיטואציה לא נעימה בכלל. ביטול הגבלה על רישיון נהיגה חייב להתבצע במהירות מכיוון שעלולים לחייב אתכם לעשות תאוריה או טסט בכדי לחדש אותם. במידה ולא תחדשו את הרישיון בתוך שנתיים תהיו מחויבים לבצע מבחן תאוריה, ואם לא תחדשו כעבור שלוש שנים תהיו מחויבים לבצע גם תאוריה וגם טסט.

רישיון נהיגה חסום עשוי במידה מסוימת גם לפגוע באופן ניכר באורח החיים שלכם. הרי עד כה התרגלתם לנסוע לכל מקום, ופתאום אתם עלולים למצוא את עצמכם מוגבלים לחלוטין. לא מדובר על סיטואציה אידיאלית, בטח עבור כאלה שמתבססים על הנסיעה ברכב. החדשות הטובות הן שתוכלו להחזיר במהירות את רישיון הנהיגה בעזרתו של עורך דין עיקול רישיון נהיגה.

הגבלת רישיון נהיגה – מדוע לא כדאי להתמודד לבד?

ראשית כי הפרוצדורה של החזרת רישיון לאחר העיקול שלו עלולה להיות פרוצדורה ארוכה מאוד, פרוצדורה שעלולה לגזול מכם זמן יקר. עיקול על רישיון נהיגה זה מן הסתם לא מצב אידיאלי, אך בו בזמן אתם תצטרכו להתעסק עם לא מעט עניינים אחרים. ברגע שתשימו את כל האלמנטים הללו על הכתפיים שלכם, אתם עשויים להתקשות לשמור על שגרת חיים רגילה ונורמטיבית.

בנוסף הסיכויים שלכם לצלוח את ההליך הבירוקרטי הזה ללא עזרה מקצועית הם סיכויים מאוד נמוכים. רישיון נהיגה בהוצאה לפועל זה לא דבר שאפשר להקל בו ראש, ומוטב כי לא תתמודדו עם ההליך בעצמכם. למרות שאתם תוכלו לחשוב שתוכלו להצליח ולהשיג את מבוקשכם, המציאות עשויה לעלות על כל דמיון. שווה לכם לבחור עורך דין מנוסה שיסייע לכם להתמודד עם מצב, ויאפשר לכם לחזור לנהוג עם רישיון בתוקף.

מהם הדגשים החשובים ביותר לבחירת עו"ד עיקול רישיון נהיגה?

עורך דין עיקול רישיון נהיגה הוא איש המפתח להתמודדות עם המצב שנכפה עליכם, ומוטב כי תבחרו את האיש שאתם הכי סומכים עליו. אז אילו דגשים חשובים צריך לשים אליהם לב כאשר עושים בחירה כל כך חשובה שעשויה להשליך על העתיד שלכם?

1.הניסיון של עורך הדין בתחום של עיקול על רישיון נהיגה היא חשובה מאוד. ככל שעורך הדין יהיה יותר מנוסה, כך תוכלו לדעת שאתם בידיים הכי מקצועיות. בנושא הזה אין תחליף לניסיון, ניסיון יכול להיות האקס פקטור מבחינתכם.

2.תבחרו עורך דין שמראה לכם כי הוא הצליח לבצע ביטול עיקול רישיון נהיגה, ולא כאלה שמספרים לכם סיפורים באוויר. ככל שיהיו יותר סיפורי הצלחה, כך תוכלו להיות בטוחים כי מדובר על עורך דין שמתאים לכם כזה שתוכלו לסמוך עליו בעיניים עצומות.

בין אפשרויות ההגבלים שרשמי ההוצאה לפועל יכולים להטיל על חייבים נמצאת גם עיקול רישיון הנהיגה.
סנקציה שכזו מתבטאת על לקיחת רישיון הנהיגה מהחייב או מהגבלתו לקבל רישיון נהיגה או לחדש אותו.
הגבלה שכזו עשויה לפגוע קשות בחייב, במיוחד באם הוא תלוי ברישיונו לשם פרנסתו, ולכן כדאי להכיר טוב את האפשרות הזו ולדעת כיצד יש להתמודד איתה כראוי.

ביטול עיקול רישיון נהיגה בעזרת עורך דין לענייני תעבורה

עיקול רישיונות נהיגה כחלק מהליך הוצאה לפועל הוא מפגש בין חוקי ההוצאה לפועל לבין דיני התעבורה, וכך יש מקום לעורך הדין לענייני תעבורה לספק סיוע וליווי לביטול עיקולים שכאלה.
ניתן לנקוט במספר דרכים כדי לנסות ולבטל את ההגבלה, וזאת מפני שהיטל ההגבלה אינו קבוע כתוצאה חסרת פשרות של תנאים מסוימים, אלא נתונה לשיקול דעתו של הרשם.
בנוסף לכך, סעיף 66א(6) לחוק ההוצאה לפועל מפרט את התנאים בהם לא ניתן להטיל הגבלה שכזו על החייב, וכך יש בסיס יציב הרבה יותר להילחם כנגד ההגבלה.
באמצעות סיוע בעזרת עורך דין תעבורה, החייב יוכל לגבש אסטרטגיה נכונה לטיפול בעיקול רישיון הנהיגה אשר תתבסס על הטיעונים הבאים:

  1. החייב אינו בעל יכולת: באם החייב אינו בעל יכולת, אז הוא לא משתמט סתם כך מתשלום חובותיו ולכן עיקול רישיון הנהיגה שלו לא יהווה לו תמריץ לתשלום אלא רק יפגע בשגרת חייו ובאפשרותו להשיג יכולת תשלום כלשהי.
  2. החייב זקוק לרישיונו עבור פרנסה: באם פרנסתו של החייב תלויה ברישיונו, אז הרי שישנה סתירה מסוימת בעיקול הרישיון כתוצאה מחובות להוצאה לפועל, ואכן סעיף 66א(6) קובע שהגבלה שכזו לא תוטל באם יראה החייב את הקשר בין פרנסתו לבין רישיון הנהיגה שלו.
  3. נכות של החייב או של קרוב משפחה: סעיף 66א(6) ממשיך ואוסר את הטלת ההגבלה במקרה של נכות החייב או נכות בן משפחה שלו – באם רישיון הנהיגה חיוני לנהג כתוצאה מנכות שכזו, אז עיקול רישיון הנהיגה ישבש את חייו באופן לא פרופורציונלי בעליל ולא הוגן כלל.

הגבלה על רישיון נהיגה – תנאים מקדימים

הגבלת רישיון נהיגה בהוצאה לפועל היא הגבלה שיכולה להינתן רק במקרים מסוימים, וכך דרך ראשונית להילחם בתופעה היא בחינה יתרה האם התנאים אכן מולאו.
בנוסף לכך, חייבים אשר התנאים הללו חלים עליהם צריכים להיות ערים לאפשרות הזו, וכך לנסות להימנע ממנה ולדעת כיצד לטפל בה במקרה שהיא מתממשת.
אלו התנאים שתחתם יכול רשם ההוצאה לפועל להטיל עיקול של רישיון הנהיגה:

  • חוב מזונות: החוב של החייב הוא חוב מזונות לבן הזוג או לבת הזוג של החייב, לילד שלו או להורה שלו.
  • חוב של 500 שקלים: באם לחייב חוב בגובה 500 שקלים, הרשם יכול להטיל עליו עיקול רישיון נהיגה בתנאי שהחייב הובא בפני הרשם, שהרשם מצא שהוא בעל יכול אשר משתמט מתשלום החוב ושהחייב לא סיפק לרשם הסבר סביר לאי התשלום.
  • בתום תקופת זמן לאחר הזהרה על חוב: גם כאשר החייב לא הובא בפני הרשם, אך חלפה תקופת זמן מסוימת מהמצאת האזהרה והרשם קבע שהחייב הוא בעל יכולת אשר משתמט מן התשלום, הוא יכול להטיל הגבלות על רישיון הנהיגה שלו – זאת יינתן באם חלפו שישה חודשים ממתן האזהרה על חוב בגובה 2500 שקלים לפחות, או שנה ממתן אזהרה על חוב בגובה 500 שקלים לפחות.
    במקרים הללו רשאי הרשם, על פי שיקול דעתו, להטיל עיקול רישיון נהיגה הוצאה לפועל.

מועד כניסת ההגבלה לתוקף

ההגבלה אינה נכנסת לתוקף באופן מידי, אלא 30 ימים לאחר החלטת הרשם.
במשך שלושים הימים הללו, יכול החייב לערער על ההחלטה בדרכים שונות, וכך להימנע מן ההגבלה לחלוטין.
אלו הקווים הכלליים שקובעים את מועד כניסת ההגבלה לתוקף:

  • הטלת ההגבלה בנוכחות החייב: באם הרשם מטיל את ההגבלה בנוכחות החייב, ההגבלה תכנס לתוקף 30 ימים לאחר שהרשם הטיל אותה.
  • הטלת ההגבלה שלא בנוחות החייב: באם הרשם מטיל את ההגבלה שלא בנוכחות החייב, ההגבלה תכנס לתוקף 30 ימים לאחר שניתנה לחייב.
  • ביטול כתוצאה מפריעת החוב: אם במהלך 30 הימים הללו החוב ייפרע, ההגבלה לא תכנס לתוקף.
  • ביטול כתוצאה מחקירת יכולת: אם במהלך 30 הימים הללו יתייצב החייב בלשכת ההוצאה לפועל וישכנע את רשם ההוצאה לפועל שהוא אינו בעל יכולת אשר המשתמט מתשלום החובות, ההגבלה לא תכנס לתוקף.
  • ביטול כתוצאה מהחלטת הרשם: הרשם רשאי על פי שיקול דעתו לבטל את החלטתו במהלך 30 הימים עד כניסת ההגבלה לתוקף.
להצלחות נוספות s2-arrow

הצלחות שלנו

מחיקת נקודות? הזמנה למשפט? המומחיות שלנו! תשאיר פרטים ונדבר

עיקול רישיון נהיגה ייעוץ בוואטסאפ עיקול רישיון נהיגה ייעוץ בוואטסאפ
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader