
שלילת רישיון נהיגה (פסילת רישיון)
אנו כל כך רגילים לרישיון הנהיגה שלנו והוא מהווה חלק כל כך מרכזי מחיינו עד שהלקיחה שלו מאיתנו יכולה להוות פגיעה משמעותית בשגרת החיים.
כל מי שאי פעם עמד אפילו מול האיום בשלילת רישיונו, הבין לפתע את ההשפעה האדירה שיש לדבר על אורח חייו – שלילת רישיון נהיגה משמעה פגיעה בניידות, יצירת תלות באחרים ובמקרים מסוימים אף פגיעה בפרנסה.
לכן כל נהג צריך להכיר היטב את התחום, את החוקים ואת הסנקציות הפוטנציאליות ולדעת מה עליו לעשות במקרה שרישיונו באמת עומד על הפרק.
___________
רוצים להחזיר את הרישיון?
צוות משרדנו זמין עבורכם לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות ב- 072-3308588 או מלאו את הטופס למטה ↓
מי רשאי לפסול את רישיון הנהיגה
פסילת רישיון נהיגה היא ענישה על ביצוע עבירה, שמטרתה מצד אחד להטיל סנקציה על הנהג, ומצד שני להרחיק אותו מן הכביש למען ביטחונם של הנהגים האחרים ושל הולכי הרגל.
על פי כך, כענישה, בית המשפט הוא זה שיש לו את הסמכות לפסול את רישיון הנהג, וזאת בתנאי שהנהג אכן נמצא אשם בעבירה לאחר דיון בנושא בבית הדין לתעבורה.
עם זאת, הדיון אודות המקרה בבית המשפט אינו מתנהל מיד לאחר האירוע, ולרוב ישנה תקופת ביניים קצרה של מספר שבועות, זאת על פי עומס כלל הדיונים בבית הדין ועל פי אופי העבירה עצמה ומשך הזמן הנדרש לצדדים הדנים להיערך לדיון אודותיה.
הנהג אמנם רק חשוד בעבירה בתקופה זו, אך החוק מבקש לתת דרך להרחיקו בכל זאת מן הכביש, עד אשר בית המשפט יאשר שאכן ביצע את העבירה, או עד שבית המשפט יזכה אותו מן האשמה.
הדרך לעשות זאת היא פסילה מנהלתית, שקצין משטרה יכול להטיל עם הנהג.
במסגרת הפסילה המנהלתית, הנהג יגיע לשימוע מול קצין משטרה מיד לאחר התקרית, והקצין רשאי להחליט לפסול את רישיונו בתקופה הקבועה בחוק.
בנוסף לכל אלה, לפעמים עשויה להתקבל ההחלטה לשלול את רישיונו של הנהג גם כאשר לא ביצע עבירה, וזאת מטעם שהנהג אינו כשיר לנהיגה, בין אם מתוך מצבו הבריאותי, הנפשי או המשמעתי.
החלטות שכאלה מתקבלות על ידי רשות הרישוי עצמה, ושלילת רישיון נהיגה מטעמה מתקבלת כאשר הנהג מגיע למכסת נקודות רישיון מסוימת, או כאשר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים קבע לאחר בדיקות של הנהג כי אינו כשיר לנהיגה.
כך למעשה ישנם שלושה גופים שרשאים להחליט על חסימת רישיון נהיגה:
קצין משטרה: לתקופות קצרות וקבועות בחוק על פי אופי העבירה.
בית המשפט: לתקופות ארוכות ואף לצמיתות, תוך גמישות בקביעת אורך התקופה ובתנאי הפסילה השונים.
רשות הרישוי: לתקופות קצרות, ארוכות ואף לצמיתות, אשר קבועות בחוק על פי סיבת הפסילה.
פסילת רישיון טרם ההרשאה – תקופות הפסילה המנהלתית הנפוצות
שלילת רישיון נהיגה מתקבלת רק על ידי בית המשפט לתעבורה, אך כבר לפניה, למשטרה יש את הסמכות להפעיל פסילה מנהלית של הרישיון שמטרתה להרחיק את הנהג מהכביש עד לתהליכים.
הליכי הפסילה המנהלתית כוללים לקיחה של הרישיון על ידי שוטר והזמנה של הנהג לתחנת המשטרה לשימוע מול קצין משטרה, לעיתים מיד לאחר האירוע, ובדרך כלל כיומיים אחריו.
בתום השימוע, הקצין יכול להחליט לפסול את הרישיון בפסילה מנהלתית לזמן מוגבל המוגדר בחוק – וזו תהיה ההחלטה שהוא יקבל גם אם הנהג לא יגיע לשימוע.
כעיקרון, ישנן שלוש תקופות שעבורן ניתן לפסול את הרישיון בפסילה מנהלתית, כאשר כל תקופה קבועה על פי סוג העבירה:
פסילה מנהלית ל-90 יום: במקרים של תאונה עם הרוגים.
פסילה מנהלית ל-60 יום: במקרים של תאונה ללא נפגעים.
פסילה מנהלית ל-30 יום: במקרים של עבירת תנועה חמורה, כמו אחת מהבאות:
- אי מתן זכות קדימה בצומת בה קבוע תמרור “עצור” או “תן זכות קדימה”.
- נהיגה תחת השפעת סמים או נהיגה תחת השפעת אלכוהול.
- סיכון חיי הולכי רגל במעבר חצייה.
- עקיפה בכביש לא פנוי.
- עקיפת קו לבן רציף.
- אי עצירה לפני מחסום של מסילת ברזל בזמן עצירת חובה.
- נהיגה ברכב לא תקין.
- מהירות של 20 קמ”ש מעל המותר בכביש עירוני.
- ועוד עבירות תנועה.
שלילת רישיון נהיגה על תנאי
פעמים רבות, מטיל בית המשפט לתעבורה שלילת רישיון נהיגה בפועל על הנהג שנמצא אשם, אם לתקופות של מספר שנים – לרוב כשנתיים – ואם לצמיתות.
עם זאת, בית המשפט רשאי גם להטיל פסילת רישיון נהיגה על תנאי, כך שפועל רישיונו של הנהג לא יילקח, אלא אם יבצע את אותה העבירה או עבירה דומה שוב.
ישנם מספר פרטים חשובים שיש להכיר בנושא פסילת הרישיון על תנאי:
תקופת התנאי: פסילת הרישיון על תנאי תקפה למשך תקופה שמוגדרת במהלך המשפט, כאשר היא לא תהיה קצרה משנה ולא ארוכה משלוש שנים.
תחילת תקופת התנאי: תקופת התנאי מתחיל עם תום ההליכים, אלא אם הנהג חייב בתקופת מאסר, ואז תקופת התנאי תתחיל עם שחרורו.
הפעלת התנאי: הרישיון יישלל בפועל אם במהלך תקופת התנאי הנהג ביצע את אותה עבירה שבגינה תקופת התנאי נגזרה עליו שוב, או אם ביצע את אחת מעבירות התנועה החמורות.
תנאים נוספים: בית המשפט רשאי להוסיף כראות עיניו עבירות נוספות שבאם הנהג יבצע, התנאי יופעל.
אי הפעלה: בית המשפט רשאי להחליט שלא להפעיל את תקופת התנאי, גם אם הנהג ביצע את אחת מן העבירות הללו, וזאת רק עם שוכנע שעל פי נסיבות העניין הפעלת הפסילה לא תהיה צודקת – במקרים שכאלה, בית המשפט לרוב יחליט להאריך את תקופת התנאי, והוא רשאי לעשות זאת לתקופה של עולה על שנתיים.
פסילת / שלילה רישיון נהיגה לצמיתות
כאשר מדובר בעבירות תנועה חמורות כלשהן, בית המשפט נוטה לשלול את רישיון הנהג לתקופות של בין מספר חודשים ועד למספר שנים.
עם זאת, כאשר מדובר בתאונת דרכים עם נפגעים, בגוף או בנפש, בית המשפט עשוי להגדיל ואף לפסול את רישיון הנהג לצמיתות.
הדבר הוא לרוב תוצאה של שילוב בין תאונת דרכים עם נפגעים לבין עבירת תנועה חמורה כלשהי, כמו מקרה בו אדם ייפגע באורח אנוש כתוצאה מאדם שנהג תחת השפעת סמים או אלכוהול, או מקרה של תאונת דרכים קטלנית על רקע של עקיפות לא חוקיות.
בעוד שבשאר המקרים של שלילות רישיון, הנהג שרישיונו נשלל יכול להמתין עד תום תקופת השלילה ולחדש את רישיונו בהליכים הנדרשים, כאשר מדובר בפסילת רישיון נהיגה לצמיתות, האפשרות היחידה שנשארת עבור הנהג היא ערעור על שלילת רישיון נהיגה.
סיווג הפסילה – הגבלת פסילה לסוג רכב מסוים
שלילת רישיון נהיגה בבסיסה, מוגדרת על פי החוק כשלילת הרישיון של הנהג לנסוע על כל כלי הרכב וכל סוגי כלי הרכב, ולא רק על סוג הרכב בו נהג בעת ביצוע העבירה.
עם זאת, לבית המשפט אכן יש את הסמכות לסווג את הפסילה, משמע, לפסול את רישיונו של הנהג רק עבור סוג מסוים או מספר סוגים של כלי רכב, וכך למעשה להתיר לו להמשיך ולנהוג על סוגי כלי רכב אחרים.
האפשרות לכך עשויה להוות נחמה עבור אנשים רבים, כאשר הם אמנם ייענשו על העבירה שביצעו, אך עם זאת כושר הניידות שלהם לא ייפגע, או אולי הם יוכלו לשמור על מקור ההכנסה שלהם.
יש לציין, שללא סיווג נכון של פסילת הרישיון, הנהג עשוי למצוא שהחוק אינו מתיר לו לנסוע על סוגי כלי רכב רבים מאלו שחשב – פסילת הרישיון מהווה למעשה איסור על הפעלת כלי רכב מנועיים, ובהם גם כלי רכב שלא נדרש להם רישיון על פי חוק אשר ממונעים על ידי מנוע בערה או מנוע חשמלי.
באופן הזה, ללא סיווג של הפסילה, הנהג עשוי למצוא שאסור לו גם לנסוע על אופניים חשמליים, לדוגמה.
עם זאת, סיווג הפסילה אינו צעד רגיל של בית המשפט, ולכן הנהג הנאשם צריך להראות במהלך ההליך המשפטי שהוא תלוי ברישיונו מסיבה זו או אחרת, ועל כן לא יהיה זה צודק לפסול את כל סוגי הרישיונות שלו.
ערעור על פסילת / שלילת רישיון
על פי החוק במדינת ישראל, לכל אדם יש את האפשרות לערער על החלטות מסוימות שנקבעו על ידי הגופים הציבוריים, בהם בתי המשפט, משרד הרישוי ומשטרת ישראל.
באופן הזה, גם על ההחלטה לפסילת רישיון נהיגה ניתן לערער וכך תוך שאיפה לבטל את רוע הגזירה ולקבל את הרישיון מחדש.
מכיוון שיש שלושה גופים נפרדים שיכולים לפסול את רישיונו של הנהג, ישנם בהתאם לכך שלושה דרכי ערעור על שלילה שעל פיהם על הנהג לפעול כדי לערער על ההחלטה:
- ערעור על החלטת בית המשפט:
מערכת המשפט בישראל מתירה לכל אדם לערער על ההחלטה שהתקבלה בבית המשפט באמצעות הליכים נוספים.
כך גם כאשר הפסילה התקבלה על ידי בית הדין לתעבורה, הנהג יכול לערער על ההחלטה ולהמשיך להליכי המשך בהם יתקיים דיון נוסף בנושא בבית המשפט.
נהוג לערער על ההחלטה בעיקר כאשר התקבלו ראיות חדשות אודות העבירה שעשויות לשנות את הגזירה, זאת מפני שבלעדיהן, ייטה גם השופט המטפל בערעור להסכים עם ההחלטה המקורית שהתקבלה.
- ערעור על פסילת רישיון מנהלתית:
באם נפסל רישיון של אדם בטרם תמו ההליכים, כלומר, במסגרת פסילה מנהלתית, הוא אכן רשאי לערער על ההחלטה תוך פנייה לבית המשפט.
באופן דומה, הנהג יכול לערער על ההחלטה לפסול את רישיונו עד תום ההליכים, אם זו הוגשה על ידי התביעה.
ערעור שכזה לרוב ייגע בשני היבטים חשובים, אשר להם קשר מהותי לעצם הפסילה המנהלתית:
- קיום ראיות לכאורה לאשמתו של הנהג – באם הראיות אינן מוצקות דיו, אין זה צודק שהנהג יסבול מכיוון שבית המשפט טרם הספיק לזכות אותו.
- הסכנה שהנהג מהווה לסובבים – באם הנהג אינו מהווה סכנה לנהגים, נוסעים והולכי רגל, הרי שאין סיבה אמיתית לפסילת הרישיון המנהלתית, והיא מהווה רק סנקציה לא מוצדקת נוכח היעדר ההרשאה.
- ערעור על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים:
נהגים רבים סובלים משלילת רישיון נהיגה כתוצאה מהחלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, אשר בסמכותו לבצע בדיקות רפואיות שונות לנהגים ועל פי המלצותיו משרד הבריאות עשוי לפסול רישיונות.
גם על ההחלטה של המכון הרפואי ניתן לערער, ולמעשה, גם אם קיבל החלטה שאינה מרצה את הנהג לאחר הערעור, ניתן לערער גם עליה.
עם זאת, יש צורך לדבוק בביורוקרטיה הקפדנית של המוסד כדי לערער על ההחלטה, ועל כן יש להכיר את כל ההיבטים החשובים של הנושא:
- סיבות לערעור: סיבות רפואיות, כמו ערעור על החלטה שהתקבלה על סמך בדיקה לא רלוונטית מסיבות שונות, וסיבות משפטיות, כמו בדיקות שנעשו באופן לא כשר.
- ערעור בכתב: הערעור על החלטה מרב”ד יוגש בכתב, בו יפורטו הסיבות והטיעונים לערעור, ואליו יצורפו מסמכים, טפסים והמלצות רלוונטיים.
- מסגרת זמן: הערעור צריך להיעשות עד 30 יום לאחר פסילת הרישיון.
- אגרה: הערעור כרוך בתשלום אגרה קבוע שלא ניתן להפחית או לבטל.
- ערעור שני: כאשר הערעור הוא מטעמים משפטיים, באם הוא לא התקבל על ידי מרב”ד, ניתן להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי עד עשרה ימים לאחר קבלת החלטת הוועדה לערעורים.
קבלת הרישיון נהיגה לאחר השלילה
הנהג רשאי לקבל את הרישיון בחזרה לידיו לאחר סיום תקופת השלילה.
יש לציין, שהן רשות הרישוי והן בית המשפט עשויים להטיל תנאים נוספים עבור החזרת רישיון נהיגה לאחר שלילה, וכך הנהג יוכל לקבל את רישיונו רק לאחר שעמד בהם.
כאשר כל התנאים מולאו ותקופת השלילה תמה, על הנהג לפנות לקבלת רישיונו אל המוסד הרלוונטי בהתאם לגוף שפסל את רישיונו מלכתחילה:
- פסילה על ידי המשטרה: הנהג יקבל את רישיונו בתחנת המשטרה בה נערך השימוע שלו מול קצין המשטרה.
- פסילה על ידי משרד הרישוי: הנהג יקבל את רישיונו באותו הסניף של משרד הרישוי בו רישיונו נלקח.
- פסילה על ידי בית המשפט: לאחר הפקדת רישיון נהיגה בבית המשפט, הנהג יקבל את רישיונו במשרד הרישוי
איך מתמודדים ומה ניתן לעשות?
כיום, ציבור הנהגים מודע היטב לשיטת הניקוד שמנהיג משרד הרישוי, הקובע כי בצבירה מסוימת של נקודות, יאלץ אותו נהג לשאת באמצעי התיקון שנקבעו בחוק. אם תהיתם כמה נקודות זה שלילת רישיון, ריכזנו עבורכם את הנתונים מאתר משרד הרישוי:
- קורס נהיגה בסיסי (12 נקודות ומעלה)
- קורס נהיגה מתקדם (24 נקודות ומעלה)
- פסילת רישיון נהיגה לתקופה של 3 חודשים ומבחן עיוני "תאוריה" מחדש (36 נקודות ומעלה)
- פסילת רישיון נהיגה לתקופה של 9 חודשים, מבחן מעשי "טסט", ובדיקות רפואיות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים (72 נקודות או צבירה של 36 נקודות בפעם השנייה בתוך תקופה של 6 שנים).
רבים מהנהגים שצוברים עד 36 נקודות תעבורה מבצעים את קורסי הנהיגה שהטילו עליהם, ולאחר מכן נהנים מקצת "שקט", אך הם שוכחים כי הנקודות שביצעו בעבר לא נמחקות כל כך מהר.
מחיקת נקודות תעבורה ותקופות הצבירה של הנקודות:
נקודות תעבורה לא נשארות לנצח, וזאת על מנת לאפשר לנהג שצבר אותן "לתקן את דרכיו" בתוך פרק הזמן שנקבע בחוק. כך, שאם אותו נהג יפסיק לבצע עבירות למשך זמן ממושך, יימחקו הנקודות שלו והצבירה תתחיל מחדש.
להלן תקופות הצבירה והמחיקה של נקודות תעבורה:
2-20 נקודות תעבורה: הנקודות יימחקו רק לאחר שתעבור תקופה של שנתיים מיום ביצוע העבירה האחרונה, אך זאת כמובן בכפוף לכך שהנהג יעבור בהצלחה את אמצעי התיקון שהוטלו עליו.
22 נקודות תעבורה או יותר: הנקודות יימחקו רק לאחר שתעבור תקופה של 4 שנים מיום ביצוע העבירה האחרונה, ובכפוף לכך שהנהג יעבור בהצלחה את אמצעי התיקון שהוטלו עליו.
הבעיה מתחילה כאשר צוברים 36 נקודות תעבורה או יותר, ואז החוק מתיר למשרד הרישוי לפסול את רישיונכם למשך 3 חודשים באופן אוטומטי – והשאלה הנשאלת היא, כיצד אפשר למנוע ממשרד הרישוי פסילת רישיון נהיגה שלכם?
צברתי 36 נקודות תעבורה – האם אקבל פסילת רישיון נהיגה ממשרד הרישוי?
ככלל, התשובה היא כן.
אך כמובן שלכל כלל יש יוצא מן הכלל, ולעיתים קרובות ניתן יהיה לבטל את החלטת משרד הרישוי לפסול את רישיונכם, למרות שצברתם 36 נקודות תעבורה או יותר, וזאת במידה וניתן יהיה להוכיח שמשרד הרישוי חרג מסמכותו שבדין, או פעל בצורה שאינה תקנית וסבירה.
למה הכוונה? להלן דוגמא:
במידה ומשרד הרישוי "שכח" למחוק את הנקודות שצברתם, למרות שעבר הזמן הנקוב לכך בחוק – בכך למעשה האריך משרד הרישוי את התקופה שבגינה נצברה לכם נקודות.
- לדוגמא: כמפורט מעלה, צבירה שלמעלה מ-20 נקודות תגרום לכך כי הנקודות יימחקו רק לאחר 4 שנים מיום ביצוע העבירה האחרונה. כבר קרו מקרים שבהם משרד הרישוי לא ביצע את פעולת המחיקה כראוי, ומשכך, תקופת הצבירה של הנקודות הוארכה לנהגים משנתיים ל-4 שנים שלא כדין. בזמן הזה שבו תקופת הצבירה של הנקודות התארכה, אותו נהג ביצע עבירות נוספות עד שהגיע ל-36 נקודות, ומשכך רישיונו נפסל. אלא שמראש משרד הרישוי היה צריך למחוק לאותו נהג את הנקודות שעליהן חלה התיישנות – ולפיכך הצבירה של 36 נקודות הייתה לא תקינה ובניגוד לדין.
- מקרה זה נדון בפסק דין עתמ (ת"א) 32892-10-12 אליעזר מזור נ' מדינת ישראל:
במקרה זה דובר על נהג שצבר 24 נקודות תעבורה והיה צריך לעבור קורס נהיגה מתקדם. למרבה הצער, משרד הרישוי השתהה בזמן שבו שלח לנהג את הדרישה לבצע את אמצעי התיקון, כלומר את הדרישה לבצע קורס נהיגה מתקדם. מצב זה גרם לכך כי גם כאשר עברו 4 שנים מיום ביצוע העבירה האחרונה, הנקודות לא נמחקו לו, וזאת משום שהנהג לא עבר בהצלחה את הקורס נהיגה מתקדם!
לרוע מזלו של הנהג, כ-5 שנים לאחר מכן הוא צבר 12 נקודות על מהירות מופרזת, שהצטברו ל-24 הנקודות שצבר בעבר (ושהיו אמורות להימחק!) – וכך נצברו לו 36 נקודות תעבורה, שגרמו לפסילת רישיון נהיגה ל-3 חודשים!!!
הנהג לא ויתר, ופנה לבית המשפט באמצעות ייצוג של עורך דין תעבורה. לאחר ניהול משפט מלא, בית המשפט החליט כי הוא לא נותן יד להתנהלותו הלקויה של משרד הרישוי, ביטל את החלטת משרד הרישוי, ורישיונו של הנהג הוחזר לו באופן מידי!
- וכך קבע בית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים בעניינו של הנהג:
" אין מחלוקת שהנקודות הצבורות נכללו ברישומי רשות הרישוי יותר מארבע שנים לאחר שנעברה העבירה האחרונה שגיבשה את הניקוד המצריך ביצוע אמצעי תיקון. כפועל יוצא ההודעה על חיובו של העותר בביצוע אמצעי התיקון השני הגיעה אליו באיחור רב.
העתירה התקבלה. רישום הנקודות הצבורות נמחק. כפועל יוצא, בוטלה ההחלטה בדבר אמצעי תיקון (פסילת רישיון נהיגה של העותר וחיובו במבחן עיוני).
- המסקנה: חשוב מאוד לבצע בדיקה מקיפה באמצעות עורך דין תעבורה על מנת לבחון האם הנקודות נצברו לכם כדין, או שמא משרד הרישוי התנהל בצורה רשלנית כלפיכם! סער – משרד עורכי דין לתעבורה ממליץ לציבור הנהגים להיות במעקב אחר מרשם הנקודות, ולא לקבל את החלטות משרד הרישוי כ"ראה וקדש".
קיבלתי שלילת רישיון על ידי משרד הרישוי – מה מומלץ לעשות?
במצב שכזה מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בדיני תעבורה על מנת שיבחן את התנהלות משרד הרישוי לעומקה, ובמידה ויימצאו כשלים – ניתן יהיה לפעול למחיקת חלק מהנקודות ובכך למנוע את שלילת רישיון נהיגה.
משרדנו, סער – עורכי דין לתעבורה, מתמחה בדיני תעבורה ומייצג לקוחות רבים מול משרד הרישוי כדבר שבשגרה. הייצוג בא לידי ביטוי במחיקת נקודות תעבורה, עתירות מנהליות על החלטות משרד הרישוי, דחייה ו/או ביטול החלטות משרד הרישוי הנוגעות לפסילה / התליית רישיון נהיגה, ייצוג בשימוע בטרם פסילה מנהלית ועוד.
רישיונך נשלל? לא הכל אבוד – פנה אלינו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי עד להחזרת רישיון הנהיגה
לאורך כל הדרך יש כיצד לפעול כדי לשנות את הגזירה ולמנוע את פסילת הרישיון.
החל מהפסילה המנהלתית, עליה ניתן לערער בבית המשפט, דרך הכנה להליכים המשפטיים שבאמצעותם ניתן לשאוף לזיכוי או לצמצום הענישה, ועד ערעור של ממש לאחר החלטת בית המשפט, או לחילופין, לאחר ההמלצה של מרב”ד.
אך כדי לטפל היטב במקרים של שלילת רישיון, עורך דין בעל התמחות בנושאי תעבורה חייב להיות מעורב בעניין כדי שיוכל לסייע בהתנהלות נכונה מול הרשויות.
עו"ד תעבורה חגי ואלון סער יפעלו בכל הדרכים כדי למנוע את פסילת הרישיון וכדי לבטל את השלילה במקרה שהתקבלה.
כדי לעשות זאת, נשתמש בידע והניסיון המקצועיים שצברנו במשך שנים של טיפול במקרים דומים וננקוט באסטרטגיות הבאות:
- ניהול הוכחות וראיות: ניהול כל ההוכחות והראיות הרלוונטיות עבור ההליכים המשפטיים במטרה להשפיע על החלטת בית המשפט ואף במטרה לזכות את הנאשם.
- המתקת העונש: הצגת טיעונים וסיבות במטרה להביא להמתקת העונש וכך למנוע סנקציות חמורות ופסילת רישיון נהיגה.
- החלפת נאשם: במקרים בהם הנאשם אינו באמת אחראי למעשה, ניתן להראות זאת בבית המשפט להסיר מן הנאשם את האחריות.
- המרת לפסילה בתנאי: הצגת סיבות וטיעונים למען המרת פסילה בפועל בה מסתכן הנאשם בפסילה בתנאי בלבד, אשר תתיר לו להמשיך להחזיק ברישיונו.
- סיווג הפסילה: דרישה מבית המשפט לסווג את הפסילה וכך לא למנוע מן הנאשם לנהוג על כל כלי הרכב, אלא רק על סוגים מסוימים מביניהם באופן שלא יאבד לחלוטין את כושר הניידות שלו, אלא יקבל רק הגבלה על רישיון נהיגה.
- ערעורים על החלטות: ערעורים על החלטות פסילה שונות, בין אם התקבלו על ידי בית המשפט, על ידי קצין משטרה או על ידי המכון הרפואי, והן אם ההחלטות הן בנושאי שלילה, פסילה מנהלתית או פסילה עד תום ההליכים.
כיצד אנחנו נעזור לך?
ההליכים התקינים לשלילת רישיון והסיבות לשלילה קבועים בחוק, ויש צורך בהבנה עמוקה של הסעיפים השונים לרבות דוגמאות ממקרי עבר בכדי לדעת מהי הדרך הטובה ביותר בכל משך ההתנהלות בנושא.
לפיכך, מומלץ לכל אדם שרישיונו נשלל להתייעץ עם איש מקצוע בנושא, עורך דין תעבורה ומכיר היטב את דרכי הפעולה של המשטרה ובתי המשפט בנושא כמו גם את האפשרויות השונות לערעור על הגזירה.
אנו מטפלים תכופות במקרים של שלילת רישיון נהיגה וביכולתנו לסייע בשלל דרכים:
- ייעוץ ראשוני: כבר משלילת הרישיון עצמה יש לבחון את פרטי המקרה, לגבש אסטרטגיה ולהתנהל באופן נכון ואחראי מול הרשויות – זה נעשה באמצעות ייעוץ ראשוני ומהיר שמתקבל ישר אחרי השלילה.
- קבלת מענה: אדם שאינו מכיר את רזי החוק עשוי למצוא את עצמו חסר אונים והבנה אל מול הפעילויות של הרשויות בנושא, ואנו מהווים מוקד אליו ניתן לפנות לקבלת תשובות עבור שאלות חשובות בנושא שלילת הרישיון והגשת הערעור.
- ייצוג: הליכים משפטיים, בהם גם הליכים בנושאי תעבורה, דורשים שהצדדים ייוצגו על ידי עורכי דין, ואנו יכולים לייצג באופן יעיל ומקצועי את מי שרישיונו נשלל בבית המשפט לתעבורה.
- עזרה מקצועית בביטול השלילה: הידע והניסיון הרב שלנו יכולים לסייע לכל אדם לבחון את המקרה לפרטיו ולגבש אסטרטגיה נכונה עבור ביטול שלילת הרישיון.
- ניהול הוכחות: כחלק מכלל הפעילות שלנו בנושא שלילת הרישיון, נדאג גם לאסוף את הפרטים הרלוונטיים לשם ניהול חכם ונכון של הוכחות, וזאת למען שיהיה ניתן להראות משפטית שיש לבטל את השלילה – אנו עוסקים בניהול הוכחות בנושא שלילת הרישיון כמו גם בנושאי תעבורה רבים אחרים.
- ליווי אישי ומקצועי: כל השירותים שאנו מעניקים עטופים במסגרת של יחס אישי פרטני שנועד למנוע ממך להרגיש שנשארת לבד במערכה ולגרום לך לדעת שיש מישהו לצידך, שמסייע בכל עת ויעשה הכל בשביל לבטל את רוע הגזירה.
לקביעת פגישת ייעוץ ללא כל התחייבות, צרו קשר עוד היום ונשמח לעמוד לרשותכם.